torstai 27. helmikuuta 2014

Tautia meinaa väkisin vääntää.. mä taistelen vastaan!

Voi perskules sentään, niin se flunssa meinaa sit väkisin kaataa tämänkin ihmisen pedin pohjalle. En tykkää, en sitten ollenkaan. Ihan jo pelkkä flunssa on supertylsää ja kamalaa touhua, mutta mullakun on vielä infektioherkkyys todettu, niin se on lähes 100% keuhkokuume heti perään. Eli niitä on sairastettu elämän aikana useita kymmeniä.
Täytyy nyt vaan pitää peukut pystyssä, että vasta-aineet keuhkokuumetta vastaan ovat vielä kropassani ja en sitä saa. Viimesin keuhkokuume rokote annettu keväällä 2013. Tuonhan pitäs olla elämän mittainen suoja, mutta ei minulla. Aikaisempi rokote annettu 2009 ja tuolloin 2013 keväällä mitattiin vasta-aineet ennen uutta rokotetta ja kaikki 18 eri keuhkokuumeen aihettaja tyyppiä olivat 0. Siis aivan kaikki. Se, että kestääkö suoja minulla vuoden, kaksi vai kolme, on vielä epäselvää... mutta katsotaan, kyllä sen sitten huomaa, kun ensimmäisen TAAS sairastaa.. :( Mutta sinänsä helpottaa tulevaisuutta nuokin tutkimukset (vuoden Taysissa ravaamiset), että kun se eka keuhkokuume sieltä tulee, niin tiedän ainakin, että se on uuden rokotteen aika. Tämä viimeinen vuosihan on ollut aivan uskomaton (rokotteen jälkeen ja sairaanhoitajan töiden lopettamisen jälkeen), olen ollut terveempi kuin kukaan :)


Nyt sitten vaan hirrrrrveä taistelutanner pystyyn flunssaa vastaan. C-vitamiini överit eilen (n. 2000mg), lepoa ja vähän herkkujakin :)
Illalla olin kamalassa kunnossa, henki ei meinannut kulkea, voimat aivan loppu jne.. Mutta kaskummaa, tänä aamuna mä olen jo huomattavasti parempi vointisempi. Illalla ajattelin et aamulla kun herään, niin oon varmaan jo "kuollu" :D En. Mähän oon suhteellisen hyvässä hapessa :) Aivan taatusti c-vitamiinin ansiota!!! Suosittelen kaikille flunssassaan tuleville, lämpimästi. Sinänsähän tuon c-vitamiinin yliannoksen ottaminen on vaaratonta, koska vitamiini ei varastoidu kehoon vaan ylimääräinen tulee virtsan mukana ulos. Toimi, ainakin minulla. Ja ei ole muuten edes eka kerta.. :)

Tämä päivä pitäs malttaa vielä lepäillä... Se ei helpolla käy, koska vointi on jo sen verran hyvä, että voimia riittää muuhunkin kuin makaamiseen... Juoksemaan en missään nimessä lähde, se on varma se, mutta entäs kevyt salitreeni... :D :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti